Försovning och för tidigt födelsedagsfirande

Dagen startade med en försovning för min del, det går an när man inte har barn men med barn så är det svårt att skynda. Skickade ett sms till Patric i all hast "Jag blir kanske liiiite sen, vaknade för 15 minuter sedan (7.30) och passade i samma andetag på att gratta honom så mycket på födelsedagen! Fick inte det svar jag förväntade mig; "Vi kör igång med Herdinsgenomgången direkt kl 9 så kom så fort du kan och tack men jag fyller år i morgon :-)" 
Jag hade räknat med ett svar liknande:
1. Ta den tid du behöver vi är nästan full styrka.
2. Tack! (som svar på grattis på födelsedagen)
VILKEN FANTASTISK START PÅ EN ANNARS GRÅMULEN OCH TÄMLIGEN TRIST DAG!!!
Jag som hade ansträngt mig och köpt blommor från mig och kollegorna redan i går och ringt till Martin och varit duktig och påmint honom också..... ja så kan det gå när man försöker anstränga sig lite extra. Som tur är ska Patric bort i morgon så vi firar honom idag i alla fall.
Vi har valt att ta in fler produkter från Herdins igen, det känns riktigt bra och kul (Herdins är för övrigt ett väldigt gammalt och anrikt företag. Herdins har ägts av samma familj sedan slutet på 1800-talet).
Vi har framförallt saknat lackbetsen och oljebetsen. Nu har de kommit tillbaka och dessutom fler bra produkter som t.ex. linoljesåpa.
Nu fortsätter dagen med uppackning och kanske lite tårta :-)
//Malin
 

Kommentera här: